• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Skuldsatt pga ett spelberoende?

Barajag

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 Januari 2018
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
353
Poäng
477
Hej alla kämpar!

Vill bara informera att inge spel här! Börjar på 12 stegsprogrammet på måndag
Är spelfri i ca 1 månad nu och nu har jag gett mig fan på att det är min tur att få ett värdigt liv! Min nackdel som samtidigt är min styrka är att jag blir manisk, totalt manisk. Det har jag förut lagt på spelet, nu har jag lagt de på min UC. Nu är jag manisk i att den ska bli bättre och förfrågningarna mindre, sen ska jag få en bank att hjälpa oss med huslånet! Aldrig mer spel, ska lägga min mani på vettiga saker!
Hoppas de går bra för er alla, vi är så värda ett bättre liv <3
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 380
Mottagna reaktioner
13 455
Poäng
8 917
Lycka till BaraJag!
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 270
Mottagna reaktioner
1 103
Poäng
897
Förresten var det någon här som hände på rekatochklart? Spelforumet
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 380
Mottagna reaktioner
13 455
Poäng
8 917
Hängde menar du?
Jag gjorde!
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 270
Mottagna reaktioner
1 103
Poäng
897
Hängde ja*

Okej, där fanns det väldogv många som hade kris såg jsg
 

Barajag

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 Januari 2018
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
353
Poäng
477
Igår kom dagen, dagen då jag trodde att jag skulle rasera 2 månaders spelfrihet.

Alla negativa besked kom igår och jag ville bara fly, fly in i min spelbubbla och spela bort de ynka pengar som finns innan de sista räkningarna dras.
Att se att jag kommer ha typ 1000 kronor att leva på i 3 veckor när alla räkningar är dragna, fyfan vilken ångest!

Men jag gjorde de inte! Med all min makt så stod jag emot! Jag får klara mig på den där 1000 lappen, alla räkningar blir ju betalda iaf. Jag är så stolt över mig själv fast jag mår som en påse skit!
 

lanaren360

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
27 April 2016
Meddelanden
584
Mottagna reaktioner
235
Poäng
417
Igår kom dagen, dagen då jag trodde att jag skulle rasera 2 månaders spelfrihet.

Alla negativa besked kom igår och jag ville bara fly, fly in i min spelbubbla och spela bort de ynka pengar som finns innan de sista räkningarna dras.
Att se att jag kommer ha typ 1000 kronor att leva på i 3 veckor när alla räkningar är dragna, fyfan vilken ångest!

Men jag gjorde de inte! Med all min makt så stod jag emot! Jag får klara mig på den där 1000 lappen, alla räkningar blir ju betalda iaf. Jag är så stolt över mig själv fast jag mår som en påse skit!

Det var ett bra och starkt beslut!

Du hade garanterat mått sämre med 0kr än med 1000kr.

1000kr är ändå 333 kr i veckan. Samt att 3 veckor går fort och du fortsätter vara spelfri :)
 

Idiotfru

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
5 Juni 2017
Meddelanden
92
Mottagna reaktioner
74
Poäng
207
Kanonbra jobbat! Det kanske finns något som du kan sälja på tradera/blocket? Har du tid över och kan dela ut reklam? Lusläs alla erbjudanden som finns och kör billiga maträtter (tipsar om Lidl/Willys). Om du får handla på faktura så är ett jättebra tips att prova en matkasse (Linas eller mataffärens) för då får du mat för minst en vecka och det är på faktura som du kan ta sedan om du vet att du har råd nästa månad. En stor fördel är att du håller dig borta från affären och inte impulsköper något. Många matkassar har också bra första-gången erbjudanden (och hemkörning).
 

Barajag

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 Januari 2018
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
353
Poäng
477
Jag har börjat prova matkassar med rabatt, sen jobbar jag på en mataffär också så vet att jag får "kritsa" till nästa månad och så har min mamma också erbjudit sig att handla mat :) så mat på bordet kommer vi ha och mer än så behövs kanske inte en tuff månad? :) förhoppningsvis ser lägena bättre ut de kommande månaderna, då blir de varmt ute så elräkningen sväljer inte hela lönen. Och dessutom ska vi till banken på ekonomisk rådgivning nästa vecka så får se om de kan hjälpa oss lite i vår ekonomi med lån och liknande. Vårat mål är att få in lite lån i huslånet, men just nu verkar de störtomöjligt, men kanske i framtiden, eller att man får kontakt med rätt bankman ;)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 380
Mottagna reaktioner
13 455
Poäng
8 917
Vilka matkassar rekomenderas?
Vad kostar det?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp